c_300_250_16777215_10_images_11382.jpg

 


ترکمن سسی - امان محمد خوجملی - در این دنیای پر غوغا و پر آشوب افراد صادق و سلیم النفس کم نیستند. راه صداقت  را طی می کنند. سعی می کنند سالم و درست زندگی کنند.

 

برای انجام کار درست وجدان درونی انسان نیز می تواند معیار و ملاک خوبی باشد. گاهی اوقات عقل و تدبیر نجات دهنده است. گاهی ندای وجدان.

دوستی می گفت یک مشکلی داشتم انجام درست و قانونی آن 20 میلیون تومان هزینه داشت. راه نادرست و غیر قانونی آن 10 میلیون تومان. چند روز با خود کلنجار رفتم و در نهایت 20 میلیون را بر 10 میلیون ترجیح دادم و راه درست و قانونی را انتخاب کردم. دلیلش هم وجدانم بود. اگر راه نادرست و غیر قانونی را می رفتم وجدانم روزی چندین بار محاکمه و بر علیه خودم حکم صادر می کرد. محاکمه وجدان که هر روز به سراغ انسان بیاید بسیار دردناک  و کشنده است.

اینجا دو نوع نگرش و رویکرد وجود دارد. رضایت قلبی و موفقیت مادی. اگر این دوست ما موفقیت مادی را انتخاب می کرد یک نوع موفقیت محسوب می شد. اما رضایت قلبی نبود. رضایت قلبی و وجدانی یک حلاوت و شیرینی دارد اگر در انسان ریشه بدواند انسان را خیلی از انحرافات باز می دارد. همین یک ویژگی کافی است انسان در نداری و تنگدستی هم شاد و خوش زندگی کند. مهم این است که ما در درون خودمان چه چیزی را باید پرورش بدهیم. فکر می کنم این انتخابی است. نوع زندگی خوب و بد بعد از این انتخاب شروع می شود.

   کانال تلگرامی فردای آزاد - امان محمد خوجملی 1402/2/1

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر