c_300_250_16777215_10_images_11479.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - تغییرات زودهنگام مدیریتی در غرب استان گلستان آنهم کمتر از ۲ سال در دولت سیزدهم حکایت‌های بسیاری دارد.


فرمانداران شهرستانهای غرب استان گلستان در حال تغییر و جابجایی هستند و عملا این تغییرات نشان هایی از مهندسی سیاسی برای انتخابات مجلس دوازدهم دارد .
پیشینه ضرورت این تغییرات را در انتخاب اولیه مدیران و فرمانداران که بر اثر فشارهای سیاسی گروه‌های فشار، ستاد استانی انتخابات دولت سیزدهم و نسخه پیچان سیاسی و تقسیم قدرت منطقه باید جستجو کرد.
همین دلایل انتخاب مدیران استان موجب شد تا نیروهای کم تجربه و ناکارا در بدنه مدیریت شهرستان ها و دستگاهها منصوب شوند و عاملی در عدم تحقق برنامه های دولت و پیگیری مطالبات مردمی و در نهایت نارضایتی مردم را در پی داشته باشد و نتیجه آن این شود که کمتر از ۲ سال از عمر دولت سیزدهم ،  پوست اندازی آن هم در سطح ملی و هیت دولت تا سطوح شهرستانی ایجاد شود که ضرورت دارد تاملی بیشتر در انتصابات مدیران در سطوح مختلف داشته باشند.
در این راستا در همه دوره ها، غرب استان گلستان " آزمایشگاه سیاسی  سیاسیون و مدیران استانی و محل اعمال فشارهای سیاسی " برای تغییرات بر اساس نگاه ها و درخواست‌های " پشت پرده نشینان " و " نسخه پیچان سیاسی " قرار میگیرد.
نتایج حاصله این تغییرات این هست که هر دوره مدیران ضعیفتر از دوره های پیشین و حتی دولت‌های پیشین انتصاب شوند و " دود بلند و غلیظ آن " تا بلندای آسمان محرومیت غرب استان به چشم مردم مظلوم غرب استان گلستان بر می‌خیزد .
تغییرات پیش رو در فرمانداران شهرستانهای غرب استان گلستان نیز حکایت از " مهندسی سیاسی برای انتخابات مجلس دوازدهم" دارد .
همین فشارهای سیاسی در انتصابات آنهم زود هنگام که میدان عمل و پیگیری امور را از فرمانداران می زداید و عملا شهرستان های دستخوش رکود در اجرای برنامه ها و متزلزل در اجرای برنامه ها از باب" لرزه تغییرات تا بدنه مدیریتی شهرستان و دستگاهای اداری " موجب می‌شود تا غرب استان گلستان بوی خوش پیشرفت و توسعه را به خوبی استشمام نکند و نتیجه آن می‌شود که دهها طرح رها شده و نیمه تمام با عمری بیش از یک دهه را در خود جای داده است .
جاده مرگ آن از بندرترکمن به اق قلا به  جاده بندرگز ترکمن و جاده قدیم بندرگز و گرگان گسترش یابد و همچنان چشم انتظار  اجرای مصوبات سفر دولت باشد و هر روز شاهد افزایش تصادفات منجر به جرح و مرگ برای مردم غرب استان باشد.
و یا طرحهای چون بازار میوه و تره و بار،  ساختمان مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی، ساختمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، پروژه های ورزشی و وضعیت اسفبار شهرک‌های صنعتی، خیابانها و کوچه های شهرهای غرب استان که بیش از ۴ دهه همچنان چشم انتظار جدول کشی و آسفالت و سطلهای زباله و خدمات شهری می باشند و رودخانه های طغیانی آن در انتظار لایه روبی و ........و صدها محرومیت نهفته در زیر جنگل سبز و دریای آبی و.... که حاصله تصمیمات و آزمایش‌های سیاسی استان در غرب گلستان می باشد.
عملا طرح کاد ، آموزشگاه و اردوگاه پرورش مدیریتی استان را در غرب بنا کردند
این در صورتی است که غرب استان گلستان تاثیر گذار در معادلات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی با برخوردی از مردمان همیشه همراه و ولایتمداری و برخوردار از مواهب الهی و نیروهای انسانی نخبگانی است.
استاندار گلستان  ، انتخاب و انتصاب جنابعالی بر آن شاخص بود که " ستون‌های زنگ زده سیاسی استان " را که در همه دولت‌ها و دوره ها قدرت پنهان استان بوده و هستند را صیقل دهید و نه اینکه " زنگهای ستون‌های سیاسی صیقل " نیافت بلکه زنگهای آنها هم بر بدنه مدیریت اصلی دولت سیزدهم در استان" لایه های ضخیمی بر خود گرفت و همچنان با چراغ روشن همان رونده های سیاسی در حرکتید "
راستی آقای استاندار گلستان ، با این تغییرات، کرسی مجلس دوازدهم غرب استان گلستان از آن چه کسی خواهد بود؟


یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده
 فعال رسانه ای استان گلستان
 نکته: انتشار دیدگاه نویسندگان یادداشت صرفا در راستای گسترش اطلاع رسانی بوده و به معنای تایید محتوا یا بیان دیدگاه این رسانه نمی باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر