c_300_250_16777215_10_images_11668.jpg

 




ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - نهم اردیبهشت ماه روز شوراها، فرصت مغتنمی است تا به ارزش وجودی این نهاد مقدس مردمی پرداخته شود.  

 

"شوراهای اسلامی تبلور یک مردم سالاری دینی است"

  شورای اسلامی نهادی که تبلور یک مردم سالاری دینی است و چون برخواسته از متن مردم است و مردم در انتخاب آن سهیم و مشارکت دارند اثرگذاری آن در جامعه مشهودتر خواهد بود.

شورا نتیجه یک خرد جمعی است تا با بهره مندی از آن برای آبادانی و رشد و توسعه گامی برداشته شود.

اولین معنای کلامی از شورا "خرد جمعی و با مشارکت " در یک امر مهم برای ارائه خدمات ماندگار خواهد بود .  

معنای واقعی شورا یعنی " مدیریت خود برخود" تداعی میکند .

شوراهای اسلامی که در مسیر خدمت رسانی به مردم، بعداز انقلاب اسلامی منشا بسیاری از اثرات و خدمات بسیار به مردم بوده است و همه مواهب و نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه شوراهای اسلامی شهر و روستاها به مردم  رسیده است.


شوراهای اسلامی بهترین سنگر و پایگاه مردمی در جامعه بحساب می آید.

  فرصت خوبی است تا با سیاستگذاری و تصمیم گیریهای مفید و مناسب و متناسب با زمان راه های ترقی،  رشد و تعالی همه جانبه در شهرها و روستاها فراهم آورده شود.

ادامه این مسیر خدمت به مردم در این شرایط خاص تحول در جامعه در دوره حال شورای اسلامی مسئولیتی بس سنگین تر در قبال مطالبات مردم از جامعه را بر عهده دارند که فقط با مشارکت و حمایتهای مردمی میسور خواهد بود که الحمدالله مردم بزرگ ایران اسلامی در این عرصه پیشگامند.

اوج نمایش مشارکت بالای مردمی در سالهای همدلی مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشور نمایان و تعالی آنرا در مشارکت‌های اجتماعی ، مراکز نیکوکاری، انجام طرحهای مشلرکتی عمرانی ، خدماتی و فرهنگی با میدان داری شوراهای اسلامی می‌توان اشاره کرد.

این برگ زرین همراهی و مشارکت مردم مسئولیتهای اعضای شورای اسلامی را صد چندان بیشتر می نماید.

  تا با تلاش و پیگیری و البته برنامه ریزی صحیح و منطبق با نیازهای روز جامعه در همه ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، توسعه ای و امنیتی و...به خواستهای بحق مردم توجه و با رایزنیهای از مدیران در جذب منابع و اعتبارات اقدام و گامهای برای رشد و توسعه شهر و روستا بردارند.


تلاش و پیگیری مجدانه در تحقق مطالبات مردم و اخذ امتیازات و اعتبارات برای رشد و توسعه و پیشرفت از مهمترین انتظارات مردم از منتخبین خود در شوراهای اسلامی است.

آنچه که دارای اهمیت هست " امید دهی مردم به خدمات و تلاش مدیران دستگاههای اجرای کشور برای کاهش مشکلات اقتصادی وافزایش امید درجامعه است " .

  شوراهای اسلامی سنگربانان ارزش‌های انقلابی و جهادی انقلاب اسلامی هستند تا با تبیین درست عملکرد و خدمات نظام مقدس و راهکارها و پیگیری‌ها و تلاشهای مضاعف برای تحقق مطالبات و انجام امور خدمات عمومی مورد نیاز جامعه به واسطه منتخبین خود که اولین صف مراجعه مردم به بدنه دولت هست را توانمندی و خدمات نظام جمهوری اسلامی را بخوبی و شایستگی به مردم معرفی نمایند.

شوراهای اسلامی تبلور انتخاب مردمی است ، و از رسالت مهم آنان گزارش دهی به مردم از عملکرد و خدمات و حتی نارسایی‌ها و...است یعنی برای مردم و با مردم بودن

مهمترین آسیب مدیریتی بر شوراهای اسلامی را می‌توان به " ورود به میدان اجرا " بجای تصمیم گیری های درست و نظارت بر اجرای مصوبات و قوانین می باشد.

متاسفانه این ورود نامسئولانه در روستاها نماد بیشتری دارد و عملا " اعضای شورای اسلامی " امور اجرایی روستا را بدست می‌گیرند و قدرت‌های حاکمیتی و قانونی دهیاران تضعیف می باشد .

انتظار آن است به عنوان منتخب مردم مطالبه گری واقعی از مدیران ارشد شهرستان و استان و تسهیل گر روابط اداری به واسطه نمایندگی مردم برای دهیاران باشند.

آنچه که دارای اهمیت است با مردم بودن و برای مردم بودن در واقع کلام هم اندیشی ها و مشارکت های فکری در تصمیم سازی‌ها و زمینه سازی برای  افزایش مشارکت های مردمی در اجرای برنامه ها و طرحها می باشد .

امید است شوراهای اسلامی به وظایف قانونی و اعتماد سازی جامعه برای انتخابی شایسته گام‌های موثری بردارند تا هر دوره افرایش مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی را شاهد و ناظر باشیم.


یادداشتی از : عبدالرسول جوادی بالاجاده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر