c_300_250_16777215_10_images_7f451a8f-adf8-4bda-b4d1-0caa5ef69830.jpg

ترکمن سسی-برهان الدین فاتح:جامعه نخبگان اهل سنت ایران به عنوان عضوی جدا نشدنی از بدنه ملت و نظام حاکم از عناصر اصلی کشور و مردم سرزمین ما به شمار می روند.

 

نخبگانی که در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی ایران با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر دولت ها توانمندی خود را به اثبات رساندند و برخی از آنها در جبهه های نبرد حق علیه باطل جام شهادت را در راه خدمت به ملت خویش نوشیدند.

 

نخبگان اهل سنت ایران پتانسیل های بالایی برای پیشرفت و دموکراسی کشور هستند که در صورت استفاده ی درست و قانونی دولتمردان از این نخبگان شاهد موفقیت های بیشتر این نخبگان و به تبع آن ایران اسلامی خواهیم بود.

 

در عصری که شبکه های ماهواره ای و برخی از کشورهای منطقه از اهل سنت ایران در راستای تخریب نظام حاکم و رویه قضایی کشور،بزرگنمایی برخی از رخدادها به نام تبعیض،سیاسی جلوه دادن امور اهل سنت ایران و موارد مشابه سود می برند،دولتمردان ایرانی می توانند برخی از حربه ها را با رفتارهای ساده سیاسی و درایت خویش خنثی کنند.

 

صاحب قلم به عنوان جوان اهل سنت ایرانی اعتقاد دارم که اهل سنت کشور با دغدغه های خاص خویش روبرو است،دغدغه هایی که هر قومیت و اقلیتی در کشور ما برای خویش دارد و این مطالبات باید از طریق قانون پیگیری و رفع شود،دغدغه هایی که باید با جدیت تمام پیگیری و به آنها رسیدگی شود.

 

این روزها شبکه های ماهواره ای و برخی کشورها دچار سیاست زدگی شدید در مواجه با دغدغه های اهل سنت کشور شده اند و کوچکترین مسئله ای در نقاط اهل سنت نشین با مسئله ای سیاسی پیوند داده می شود،بی شک این شبکه های ماهواره ای و برخی کشورها دایه ی مهربان تر از مادر برای اهل سنت ایران نیستند و عناد آنها با نظام جمهوری اسلامی و بالاتر از آن با ملت ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

یکی از مواردی که همواره در شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب بر آن تاکید می شود عدم توزیع عادلانه قدرت در مناطق اهل سنت نشین است که بی اعتمادی نظام نسبت به اهل سنت ایران را القا می کند و یکی از اهداف بزرگ شبکه های ماهواره ای نهادینه کردن این سخن در ضمیر مخاطبان خود است.

 

وقتی به انتصاب های کلیدی در مناطق اهل سنت نشین نگاهی بیاندازیم شاهد عکس این موضوع خواهیم بود،حتی جامعه اهل سنت ایران نخبگان متنفذ در سطوح بالای مدیریت کشور دارد که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت که شاید عدم وجود رسانه ای قوی در میان اهل سنت کشور باعث گمنام ماندن آنها در سطح ملی شده باشد.

 

در میان برخی کشورهای مسلمان منطقه نیز این سخن برای تخریب نظام القا می شود که بنظر صاحب قلم می توان با استفاده از نخبگان سیاسی اهل سنت باعث نقش بر آب کردن توطئه های آنان شد.

 

بی شک مسئولین ما بارها در دیدارهای سیاسی خویش با سران کشورهای منطقه حضور پیدا می کنند که وجود یک اهل سنت در کاروان آنها می تواند نقطه ی قوتی برای آنها باشد چرا که کافی است تفاوت های جزئی در ادای نماز وی را متوجه شوند تا به اشتباه فاحش خویش پی ببرند یا شاید وحدت واقعی را به چشم ببینند که ما اهل شعار نیستیم.

 

در طیفی دیگر انتصاب سفیران اهل سنت می تواند وزنه ی مناسبی برای کشور ما در برخورد با کشورهای مسلمان منطقه باشد به عنوان مثال تاثیر یک سفیر اهل سنت ایرانی در کشور عربستان سعودی می تواند مانع از برخی سیاست بازی های این کشور در مقابل ایران اسلامی به بهانه ی احقاق حقوق اهل سنت ایران باشد،بی شک ایستادگی فردی از جامعه اهل سنت ایران به عنوان یک رجل سیاسی در برخورد با کشورهایی که قصد دارند از اهل سنت ایران برای مقاصد خویش استفاده ابزاری کنند در خنثی کردن حیله های آنان تاثیر غیر قابل انکاری خواهد داشت.

 

در کنار انتصاب های بومی و محلی،سفیران و وزیران اهل سنت می توانند وزنه ای با تاثیر بالا برای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مهم بین المللی باشد و در داخل کشور نیز همدلی بیشتر جامعه اهل سنت کشور با دولتمردان را سبب شود،مناصبی که طبق قانون اساسی کشور محدودیتی برای تصدی گری آنان توسط یک اهل سنت وجود ندارد.

 

گرگ پیر هیچگاه دوست گله نمی شود ولیکن موارد قانونی فوق اگر دشمنان این نظام را دلسرد نکند باعث خواهد شد مسئولین کشور ایران اسلامی معنای واقعی وحدت و اخوت را در عمل نشان دهند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مرادقلیچ قره جه 1395-05-15 02:52
بعنوان نمونه خیلی از نیروهای مردمی از اهل سنت دراوایل انقلاب وحماسه 8سال دفاع مقذس از جان مال خود گذشته تا از ارمانهای والای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) وتداوم ان به رهبری حضرت ایت الله خامنه ای در صحنه حضور فعال داشته ودارند ولی امروزه در امورات اجرایی به انها خیلی ضعیف یا اصلا دیده نمیشوند درصورتی که این عزیزان دنبال مقام وقدرت طلبی نیستند ولی شیفه خدمت ودلسوز نظام هستند که باید شناسایی واز تجربیات این نخبگان ایثارگر برای ترقی وتوسعه متوازن منطقه اسفاده نمود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر