c_300_250_16777215_10_images_94013.jpg

 


ترکمن سسی : مهران دالوندی - پارک ها عموما بعنوان فضای تفریحی برای شهروندان طراحی می شوند.آن ها غالبا مشجر بوده و دارای المان های خاصی هستند .
کودکان در پارک ها بازی می کنند و خانواده ها نیز تا پاسی از شب در آنجا به پیک نیک می روند.



تا اینجا همه چیز درست است .اما اگر کمی نزدیکتر شده و از نمای نزدیک( close_up) به آنجا نگاه کنیم،چیز های دیگری را هم می بینیم .متأسفانه افراد سیگاری زیادی در پارک ها وجود دارند که برخی از آنان به فروش مواد مخدر نیز دست می زنند.آمار این افراد در هنگام بروز کرونا با تبلیغات نادرستی(سودجویی برخی) مانند اینکه دودی ها کرونا نمی گیرند ،بیشتر و بیشتر نیز شد.بطوریکه به انسان حالت خفگی دست میدهد و بجای پالایش روان ،انسان را روان رنجور می نماید .از طرف دیگر بعضی از دختران جوان از دست خشونت های کلامی ،متلک ها و مزاحمت های آنان نیز در امان نیستند .

اگر اکستریم کلوز( کلوس) آپ( نمای فوق العاده نزدیک )بکنیم که دیگر مسائل بدتری هم دیده می شود.


نوجوانان تک چرخ زن و خودرو هایی که بوق بوق کنان (مزاحم ) در حال عبور هستند هم که دیگر نیاز به فوکوس یا ماکرو ندارند.

بطور کلی انگار این افراد کاربری پارک ها را تغییر داده اند.کودکان این افراد که با افتخار مشغول کشیدن سیگار هستند را می بینند و نا خودآگاه از آن ها الگوبرداری می کنند .خانواده ها نیز با وجود چنین افرادی در آرامش و آسایش نیستند .

برازنده است که پارک ها از اشغال چنین افرادی دربیایند و به خانواده ها سپرده شوند ،چرا که خانواده ها با طیب خاطر در آن مکان ها و با صلح و صفا در کنار یکدیگر از فضای سبز ، ادوات ورزشی و بازی استفاده می کنند.

 Extreme close up/Insert
=درشت ترین نما در سینما مثل تصویری از چشم یا لب


✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر