c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-04-29_00-50-06.jpg

 



ترکمن سسی - نماینده ولی فقیه در گلستان در نشست علمای شیعه و سنی در آستانه روز قدس گفت: سیاست استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل با سازش های خود، جدا کردن مساله فلسطین از جهان اسلام است.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، آیت الله نورمفیدی در نشست علمای شیعه و سنی با موضوع "قدس محور وحدت مسلمین" در مسجد جامع گلشن گرگان گفت: سیاست استکبار جهانی و سیاست رژیم غاصب اسرائیل با برقراری سازش های خود، جدا کردن مساله فلسطین از جهان اسلام است تا عنوان کند که یک دعوای سرزمینی است و ما و مسلمانان مدعی این سرزمین ها هستیم. در حالی که این طور نیست و مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است و بنا بر روایات میعادگاه انبیاست، سرزمینی که حضرت عیسی (ع) باید در آن مکان از آسمان بیاید و با امام زمان همکاری کند.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی امروز مشاهده می کنیم کشورهایی مانند ترکیه با اسرائیل سازش می کنند، واقعا آدم غصه دار می شود.
ترکیه رجب اردوغان قبلا خیلی نسبت به مسائل فلسطین و مظلومیت فلسطین ادعا می کرد، اما امروز میزبان سران اسرائیل می شود. آنها تلاششان در این است که فلسطین را از مسلمانان جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه، امام راحل از همان اوایل انقلاب و 40 یا 50 سال قبل مساله دفاع از فلسطین را مطرح کرد، افزود: پیشنهاد روز جهانی قدس فلسفه اش این است. امام راحل هدفش این بود که همه مسلمانان را برای دفاع از فلسطین به وسط میدان بیاورد تا دنیا ببیند فلسطین تنها نیست بلکه یک الی دو میلیارد مسلمان پشت فلسطین هستند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه، دفاع از مسائل فلسطین وظیفه بسیار مهم همه مسلمانان است، افزود: وظیفه همه ماست تا می توانیم مردم را تشویق کنیم. امسال لازم است در روز قدس با قدرت هرچه تمام تر با جمعیت بسیار گسترده حضور پیدا کنیم و به جهانیان نشان بدهیم که فلسطین تنها نیست و نمی توانید فلسطین و مسجد الاقصی را از مسلمانان جدا کنید.
وی گفت: بهترین جهاد ما حضور در میدان است. اما اگر ما نرویم و تنهایشان بگذاریم، می توانند چنین غلط هایی بکنند. اما اگر همه ما باشیم و کمک کنیم، اسرائیل که هیچی، آمریکشام غلطی نمی تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه بیان داشت: حمایت از فلسطین مانند روزه ماه مبارک رمضان، واجب است. دفاع از یک مظلوم آن هم مظلومی که تنها با یک ظلم به اصطلاح معمولی روبرو نیست بلکه پشت این ظلم خیلی چیزها وجود دارد و جبهه جهانی پشت سر این نظام غاصب است تا بناست به اسلام ضربه بزنند. "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ"، مصداقش هم همین صهیونیست ها هستند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به ماه رمضان نیز گفت: ماه مبارک رمضان در حال تمام شدن است و انشاالله که ما به خوبی از ماه مبارک بیرون بیاییم. خدایا ماه رمضان را به ما تحویل دادی و همراهش برای ما رحمت، برکت و مغفرت آوردی و حالا می خواهیم آن را تحویل و پس بدهیم و انشاالله قبول شده از ما بپذیر و اگر گناه بخشوده نشده ای به گردن ما باقی مانده باشد، خدایا ما را بخشش.
وی با بیان اینکه، علما سربازان اسلام هستند و مسئولیت سنگین تری از افراد معمولی دارند، افزود: ما بیشتر نیز داریم که از خدا کمک بخواهیم. خداوند وقتی به حضرت موسی (ع) مسئولیت می دهد، حضرت موسی (ع) فورا به خداوند می گوید " قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي، قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي، يَفْقَهُوا قَوْلِي" .  خدا، به پیغمبر بزگوار اسلام می گوید، روزها مسئولیت سنگینی داری. کسی که می خواهد آن مسئولیت سنگین را ادا کند نیاز به این دارد که شب ها با خدا رابطه مستحکمی داشته باشد، لازم است شب ها و سحرها بیداری شوی و نماز بخوانی و قرآن تلاوت کنی تا به ما نزدیک شوی.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه، ما طلبه ها مسئولیت خیلی سنگینی داریم و آدم سازی کار مشکلی است، بیان کرد: وقتی قلب انسان دچار بیماری می شود نیاز به جراحی دارد و دکتر معالجه می کند. اما مسئولیت ما از مسئولیت همه اقشار دیگر سنگین تر است، چون مسئولیت انبیاء بر عهده ماست، بنده خدا درست کردن کار سختی است. از سخت ترین مسئولیت هایی که برعهده انبیاء بوده، انسان سازی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر