c_300_250_16777215_10_images_22142.jpg

 


ترکمن سسی - دبیر چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن گفت: چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن با بررسی اشعار مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایرانی در وصف "حضرت حسین (رض) و واقعه کربلا" و "ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم" در گرگان برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رستم جرجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی با بررسی اشعار مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایرانی در وصف "حضرت حسین (رض) و واقعه کربلا" و "ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم " در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.


وی افزود: فراخوان چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن اعلام شده و علاقمندان به شرکت در آن می توانند آثار خود را تا ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه کنگره از طریق (واتساپ، تلگرام، ایتا و یا روبیکا) به شماره  ۰۹۱۱۲۷۰۰۷۴۹ ارسال کنند.


دبیر چهارمین کنگره تصریح کرد: آثار ارسالی در چهار قالب، "شعر"، "مقاله"، "داستان و خاطره نویسی و دل سروده" ( ارسال فیلم موبایلی کوتاه از شعر خوانی اشعار مختومقلی در وصف اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و امام حسین (رض) توسط کودکان و نوجوانان) و همچنین بخش "نقاشی" در دو رده سنی (کودک، نوجوانان و جوانان) می تواند باشد.


جرجانی افزود: اختتامیه کنگره چهارم نیز در تاریخ ۱۴ شهریور ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود و طی آن به نفرات اول تا سوم بخش های "شعر"، "مقاله" و "داستان و خاطره نویسی و دل سروده" و "نقاشی" جوایزی اهدا خواهد شد.


وی همچنین گفت: تاکنون سه دوره کنگره فرهنگ عاشورایی در زبان، آئین و ادبیات ترکمن با بررسی اشعار مختومقلی شاعر و عارف نامی ایران زمین، با استقبال قابل توجه علاقمندان و شرکت کنندگان در سالهای ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شده است‌.

 

خبرنگار: بلقیس کردبچه

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-07_08-51-57.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر