c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-09_15-59-10.jpg

 

ترکمن سسی – رییس مرکز اسلامی گلستان گفت: انتظار داریم وحدت و تقریب و امنیت به دلیل اهمیت زیاد آنها جزو کلید واژه های اساسی کار رسانه ای باشد. به طوری که نه تنها برای حفظ وحدت تلاش بکنند بلکه آن را به دیگران هنرمندانه ارائه بکنند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: وحدت و تقریب و جهان اسلام از موضوعاتی بود که از ابتدای حرکت انقلابی مردم ایران مورد توجه امام راحل بود و بعد از امام نیز رهبری همین نگاه را داشتند.
وی افزود: از نگاه رهبری موضوع وحدت یک امر اساسی جهان اسلام است و بزرگان جهان اسلام نیز از پیام رهبری در این موضوع تشکر کردند.
دیلم یادآور شد: بیش از هزار سال است که اختلافات وجود دارد و دو طرف عقایدی دارد که برداشته نیز نمی شود.
وی تصریح کرد: دشمنان وقتی احساس کردند خیلی از فضاها را از دست می دهند با استفاده از اختلافات مسلمانان و تقویت داعش و دامن زدن به اختلافات مذهبی، بحث اسلام هراسی را ایجاد کردند و متاسفانه تا حدودی نیز موفق شدند. در نتیجه برخی مهاجرت های معکوس مسلمانان از قاره اروپا ایجاد شد.
دیلم ادامه داد: دشمنان همچنین بحث تقابل اسلام و مسیحیت را علم کردند. جنگ های نیابتی را دنبال کردند. برخی کشورهای اسلامی نیز گرفتار این ترفند دشمنان شدند. اینها هزینه های بسیاری به جهان اسلام وارد کرد. سوریه تلی از خاکستر شد به طوری که فقط ۷۰ سال  زمان می برد تا فقط آواربرداری شود.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان اختلافات قومی و مذهبی را نیز در جهان اسلام دنبال کردند و لازم است نخبگان جامعه اگر جایی هم تبعیض ببینند که بررسی بکنند که صحبت های آنها چگونه است و طوری نباشد که مسیر وحدت و تقریب را خدشه دار کند.
دیلم بیان کرد: نزاع های اوایل پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همین نزاع های قومی و مذهبی بود.
وی تاکید کرد: نداشتیم که اهل قلم ما کاری کنند که باعث تشدید ناراحتی های قومی و مذهبی شده باشد اما انتظارها بیشتر است تا از ظرفیت های خود در این مسیر موثرتر استفاده کنند.
دیلم گفت: انتظار داریم وحدت و تقریب و امنیت به دلیل اهمیت زیاد آنها جزو کلید واژه های اساسی کار رسانه ای باشد. به طوری که نه تنها برای حفظ وحدت تلاش بکنند بلکه آن را به دیگران هنرمندانه ارائه بکنند.
وی از اصحاب رسانه گلستان خواست رسانه ها از مصادیق عینی وحدت و تقریب مذاهب در جامعه استفاده بکنند و آنها را خوب برجسته و ارائه بکنند.
دیلم یادآور شد: دشمنان در این راه به دروغ داستان سازی می کند. اما مصادیق عینی فراوانی هست که رسانه ها می توانند هنرمندانه آن را برجسته سازی و به جامعه ارائه بکنند. دشمن با ابزار رسانه در بزرگ کردن اختلافات و دنبال سوژه یابی است اما رسانه ها با احساس مسولیت اجتماعی سوژه ها و مصادیق وحدت در استان را برجسته بکنیم.
رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: مبارزه با افراطی گری چه در بین شیعه چه در بین سنی و توجه به اشتراکات و برجسته سازی آنها و گذاشتن موارد اختلافی و توهین نکردن به مقدسات هم ما را به مسیری رهنمون می شود تا به وحدت مطلوب برسیم.
دیلم در بخشی از صحبت های خود درباره افراد تحت پوشش مرکز اسلامی گلستان گفت: چهار هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی هستند که بازنشستگی هم دارد.
وی تصریح کرد: تاکید مرکز اسلامی آن است تا حوزه ها به صورت مردمی مدیریت شود و مردمی بماند و مرکز کمک می کند تا حوزه ها تقویت شود.
دیلم گفت: مدرک حوزه های علمیه اهل سنت مدرک رسمی وزارت علوم و مقطع لیسانس است و مدرک معتبری است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: از سال ۱۳۹۴ ورودی حوزه های علمیه خیلی کم شده. حدود نیمی از حوزه ها زیر ۱۰ نفر طلبه دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر